måndag 29 augusti 2016

Ja, det är sant och helt otroligt jätte jätteverkligt!

Två dagar till ...två dagar, två dagar!!!

Om två dagar finns boken "Färgargårdens andar", novellantologin där jag medverkar, rykande färsk för leverans på både adlibris och bokus.

Bildresultat för färgargårdens andar

Själv har jag inte fått mina exemplar från förlaget ännu, men det sägs att de är på väg.

Å vad jag längtar, det skall bli så spännande att få hålla i den här boken. Känna tyngden, sticka näsan i bladen, andas in trycksvärtan. Känna den där rysningen ur den underbara tanken att en del av mig finns därinne.

Jag, en del av dessa fantastisk starka kvinnor som har lämnat sina avtryck i form av sina noveller.  Jag är mäkta stolt och andäktig inför vad som skapats mitt framför mina ögon. Jag undrar just vad min gamla svenskalärare skulle sagt om hon såg mig nu. Hon som rättade mina uppsatser. De som var sida upp och sida ner. Fulla med obegriplig felstavad barndomsfantasi. Jag kan inte låta bli att låta en liten liten känsla av seger smyga sig in, trots allt.

Nu hoppas jag innerligt och önskar och längtar att också du förstås vill läsa och att du i alla fall är lite lite nyfiken ...

Måndagskram

Idel Strålstjärna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar