torsdag 21 juli 2016

Tredje gåvan - Att hitta glädje i skrivandet

"Jo, men det var ju något för oss. Den där kursen".

Kim M Kimselius skrivarkurs i Eringsboda. Den klickade, berörde och den uppslukade mig. Att hitta glädje i skrivandet - det måste väl ändå vara kärnan, essensen av allt skrivande. Eller?

Att skriva med glädje
Att skriva med glädje

Livet tog över. Hösten och Kung Bore kom med vinterkylan. Där fanns inte längre plats för drömmarna. För mellan dröm och verklighet saknades språngbrädan. Tills en vacker dag när majsolen åter sken in genom oputsade fönster och landade mitt på köksbänken. Språngbrädan vecklade ut sig helt av sig själv. Gåvan kom i form av min vän som fått impulsen att ta tag i det kreativa livet. Min vän ringer och säger de där magiska orden: "Jo men om vi skulle anmäla oss till den där skrivarkursen".

Så flöt pärla nummer tre i land. En gnistrande present som spred bubblande kolsyra i hela kroppen. Det var en gåva, en pärla, för själv hade jag inte fått ändan ur vagnen. Men nu tack vare händelse nummer tre så var vi anmälda till sommarens skrivarkurs 2015. Pärlbandet började fylla på sig ...

Bränslet till drömmen var tillsatt och vägen till Blekinge rak.

A simple band of gold
Wrapped around my soul ...

... Can´t You tell I got news for You
Sun is shining and so are You


Idel Strålstjärna

1 kommentar:

  1. Härligt att ha dig där. Nu är boken klar. Går iväg till tryckeriet på måndag. Nu kan du börja räkna ned.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera